اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پیگیری سوژه مردم: تورم بی‌حساب و کتاب در سمنان

فارس من| کنترل بازار نتیجه معکوس داد/ قیمت پرتقال افزایش یافت

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان گفت: از زمانی که دولت روی پرتقال برای کنترل بازار شب عید دست گذاشت، قیمت آن افزایش پیدا کرد.

فارس من| کنترل بازار نتیجه معکوس داد/ قیمت پرتقال افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی ضروری درباره «تورم بی‌حساب و کتاب در سمنان» مطرح کرده‌اند.

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» تصریح کردند که «قیمت اجناس و کالاها به خصوص کالاهای اساسی موردنیاز مردم به صورت روزانه و بی‌حساب و کتاب افزایش می‌یابد و ظاهراً اصلاً نظارتی وجود ندارد و هر فرد خودش قیمت کالا و خدماتی که ارائه می‌کند، را تعیین می‌کند»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان به بررسی موضوع پرداخته است.

علی اصغری، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در تشریح وضع بازار میوه و تره‌بار در این استان و پیش‌بینی اقلام اساسی میوه نوروزی اظهار کرد: سیب همچنان گران است و رسیدن قیمت پرتقال تا حدود هشت هزار تومان نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: قیمت سیب درجه دو زیر 6 هزار تومان نیست؛ سیب در نوروز قطعاً یک تا دو هزار تومان افزایش قیمت دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان افزود: سیب را در تعطیلات نوروزی کامل تخلیه نمی‌کنند و برای دو تا سه ماه بعد از عید هم می‌خواهند این محصول را وارد بازار کنند.

اصغری بیان داشت: قیمت سیب اگر بالاتر نرود، پایین‌تر نمی‌آید؛ قیمت پرتقال را هم زمانی که دولت حدود چهار هزار تومان اعلام کرده است که کشاورز پایین‌تر از این قیمت به بازار عرضه نمی‌کند.

وی تصریح کرد: 13 فروردین به بعد احتمال کاهش قیمت میوه وجود دارد؛ اما جیب مردم هم در این زمان خالی می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان ادامه داد: از زمانی که دولت روی پرتقال برای کنترل بازار شب عید دست گذاشت، قیمت آن افزایش پیدا کرد.

اصغری بیان کرد: سیب درختی خوب به 12 هزار تومان رسیده است و بستگی به کیفیت سیب، قیمت‌ها متفاوت است.

وی تصریح کرد: ذخیره‌سازی در سردخانه‌ها افزایش قیمت سیب را به همراه داشته است.

اصغری بیان کرد: دولت بازار را نگاه می‌کند و با ارزیابی‌هایی که دارد، قیمت‌گذاری می‌کند؛ پرتقال احتمال افت قیمت در روزهای آینده را دارد، ولی سیب خوب کمتر پیش‌بینی می‌شود؛ اگر دولت هم خریده باشد، سیب را با قیمت پایین‌تر عرضه نخواهد کرد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان بیان کرد: دولت سیب ممتاز نمی‌خرد و سیب در حد متوسط را خریداری و عرضه می‌کند.

انتهای پیام/75035/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول